نکاتی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

گوشی های تلفن همراه مخصوصا سیستم عامل اندروید بعد از مدتی کند می شوند در این مقاله شما را با راه های افزایش سرعت در این گوشی ها آشنا میکنیم که می توانید مثل روز اول با سرعت بیشتر با آن کار کنید.

شما ممکن است متوجه بشوید که گوشی شما نسبت به ماه های گذشته که نو و تازه بوده سرعت آن به مقدار قابل توجهی کند و آهسته شده است. کارهای ساده از جمله انتقال یافتن بین اپلیکیشن ها یا خاموش کردن دستگاه ممکن است که بسیار دشوار تر از قبل باشد.

این نکات ساده و در عین حال مهم در زیر می تواند به شما در بهبود سرعت گوشی تلفن همراه شما کمک کند.

1. برنامه های استفاده نشده را غیرفعال یا حذف کنید

tips_andriod_speed1

 

گوشی شما دارای حافظه محدود داخلی و فضای بسیار کمی در گوشی است که همین باعث کم شدن سرعت عملکرد آن می شود. اگر شما با استفاده از موزیک ، عکس ، برنامه ها گوشی خود را پر کرده اید توصیه ما این است که با استفاده از حذف کردن یا انتقال این برنامه ها و داده های خودتان به سرویس های ابری مثل گوگل درایو ، Dropbox فضای بیشتری را در گوشی خود ایجاد کنید.

برای اینکه برنامه های خودتان را حذف کنید به تنظیمات گوشی بروید ، منوی برنامه های کاربردی باز کنید و هر برنامه ای که میخواهید حذف کنید را باز کنید و دکمه unistall  را بزنید. در بعضی گوشی ها و تبلت ها که قابلیت کارت حافظه میکرو دارند میتوانید آن ها را به حافظه ی قابل حمل خودتان انتقال دهید برای اینکار نیز در همان قسمت بر روی Move to SD فشار دهید.

2. پاک کردن کش برنامه ها

کش تاثیر بسیار زیادی رو عملکرد گوشی ها میگذارد . برای این کار و پاک کردن کش ها میتوانید از نرم افزار های مختلفی برای آن استفاده کنید مانند clean master و app cache cleaner که می توانید آن را از کافه بازار دانلود کنید.

3. ویجت ها و پس زمینه های زنده را محدود کنید

بعضی از مردم فکر میکنند و اعتقاد دارند که ویجت ها یکی از مزایا و ویژگی های دستگاه های اندرویدی است که برای پیدا کردن و استفاده از اطلاعات و سریع بودن دست یافتن به اطلاعات بسیار مفید هستند اما همین ویجت ها قدرت زیادی از باتری را تلف میکنند و سرعت گوشی را پایین می آورند. کم کردن ویجت ها خصوصا ویجت فیس بوک به شما کمک میکند تا باتری عمر بیشتری را داشته باشد.

بیشتر بخوانید  روت کردن یعنی چه؟ و 9 دلیل برای اینکه باید گوشی خود را روت کنید!

یکی دیگر از ویژگی های اندروید استفاده از والپیپر های زنده و متحرک است ، مثل ویجت ها این پس زمینه ها نیز سرعت دستگاه شما را کاهش میدهد برای حذف کردن و عوض کردن میتوانید با فشار دادن بر روی صفحه اصلی آن را عوض کنید.

4 غیر فعال کردن انیمیشن ها

یک تنظیمات مخفی در اندروید هست که هرگز شناخته نشده و بسیاری از مردم از آن خبر نداشته باشند. به setting بروید و  قسمت developer options را باز کنید به قسمت Drawing بروید و سپس تیک window animation scale را خاموش کنید . این تنظیمات چیزهای متحرک وقتی به برنامه های مختلف میروید یا باز و بسته می کنید را غیر فعال میکند.

tips_andriod_speed2

 

5 برنامه های به روز شده را دریافت کنید

شرکت ها و برنامه سازان هر دفعه از وقتی که برنامه ای برای اندروید تولید میکنند برنامه های تکمیل شده و به روز شده ای را برای اندروید مینویسند. این کاری بسیار الزام آور است که شما از آخرین نسخه های به روز شده برنامه ها استفاده کنید. برای این که چک کنید که از آخرین ورژن استفاده میکنید به تنظیمات گوشی بروید و در قسمت درباره ی گوشی ، آپدیت سیستم را بزنید.

6 روت کردن ، رام کردن و چیزهای دیگر

با وجود خطراتی که روت کردن دارد اما بسیاری از مردم این روش را انتخاب میکنند که در رو به بسیاری از ویژگی ها و عملکرد های بالاتر باز میکند. روت کردن به شما این امکان را میدهد که بیش از اندازه از پردازنده دستگاه استفاده کنید ، رام دلخواه خودتان را نصب کنید و یا چیزهای دیگر انجام دهید.این کار گارانتی گوشی را مسدود میکند و حتی باعث صدمه زدن به آن میشود.

امیدوارم از این مقاله خوشتان آمده باشد …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *